Op een onbewoond eiland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lilly Blogicevic - WaarBenJij.nu Op een onbewoond eiland - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lilly Blogicevic - WaarBenJij.nu

Op een onbewoond eiland

Door: lillybogicevic

Blijf op de hoogte en volg Lilly

30 Mei 2011 | Australië, Sydney

Als je denkt dat Australië onbewoond is, ga dan eens naar Fraser Island.

Fraser Island is met z'n 360 inwoners niet bepaald bewoond. Het heeft dan ook nauwelijks elektriciteit en stromend water. De wegen die er zijn, zijn onverhard. En onverharde wegen hier zijn wegen die in Nederland niet eens voor ruiterpad door zouden gaan. Om precies die reden mag je op Fraser Island alleen rijden met een four wheel drive. Omdat Karen (Laura en Kevins auto) en Cheryl (onze auto) allebei niet bepaald Fraser-bestendig zijn, hebben we in Hervey Bay we een Toyota landcruiser gehuurd. Zoals jullie zien is mijn autokennis is al vertienvoudigt sinds ik in Australië ben. Om de traditie van namen geven hoog te houden, hebben we de landcruiser Latoyah genoemd. Onze big black girl voor het weekend.

Op Fraser Island zijn bepaalde plekken bestemd voor vrij kamperen (mits je een vergunning hebt). Op deze plekken zijn echter geen toiletten of douches. Er is de afgelopen drie dagen dus veel wildegetoileteerd. Er zijn een aantal nadelen aan wildtoileteren in het algemeen, maar op Fraser heb je er een paar extra. Allereerst wordt het 's nachts best wel donker op een onbewoond eiland. Daarnaast zijn er wilde dingo's op Fraser Island. Het wordt dan ook door alle mogelijke borden, folders en rangers geadviseerd om niet alleen de bush in te gaan, zelfs niet wanneer je naar de wc moet.

Laura en Kevin hebben een enorme tent, maar ondanks dat besloten Laura en ik toch maar in Latoyah te slapen en de jongens aan de dingo's over te laten. En daar waren er genoeg van. De eerste dag is onze bal al gesneuveld door toedoen van een dingo, heeft eentje de tent ingekeken en is er een ander op Kevin af komen rennen. Ook tijdens het koken hebben we vele bezoekjes gehad van de dingo's, gelukkig allemaal zonder bloederige afloop. Midden in de nacht hebben de jongens nog visite gehad. Een dingo in de voortent. Maar we hebben ons netjes aan de regeltjes gehouden, en al het eten, afval en toiletspullen (ook dat schijnen ze te lusten) veilig opgesloten in de auto. Samen met Laura en mij.

We hebben een aantal mooie meren gezien op Fraser Island, waarvan Lake McKenzie toch wel de mooiste was. Schoon, zoet, hemelsblauw water en een wit zandstrand. Een frisse ochtendduik dus. Voor de jongens was het ook meteen hun douche. Laura en ik hebben echter later op de dag toch nog maar een echte douche opgezocht. Zo eentje met stromend water. Het was wel prijzig stromend water, een dollar voor drie minuten. Toch is het me gelukt om alles (inclusief het creëeren van zachte benen) met drie dollar te doen. Wat me ertoe zet te bedenken wat ik normaal zo belachelijk lang in de douche doe. Ik heb er nog altijd geen antwoord op.

Terug naar Latoyah. Latoyah heeft ons tripje Fraser Island mogelijk gemaakt. Latoyah heeft voor plezier gezorgd en voldoening gebracht. En het allerbeste is nog dat ze alles wat we haar aan hebben gedaan schijnbaar moeiteloos heeft doorstaan. Daar heb je je big black girl voor. We hebben Latoyah door mul zand gereden, door beekjes gestuurd en de lucht in gekregen. De eerste die Latoyah de lucht in kreeg was Laura. Laura was dan ook de engste bestuurder om bij in de auto te zitten. Ze zag namelijk elk heuveltje en elk gat als een mogelijkheid om ons de lucht in te krijgen. Ondanks dat ze het niet ook daadwerkelijk deed bij elke mogelijkheid, was deze manie in haar ogen te lezen. De volgende die Latoyah air gaf was Lucas, op het strand. Dit was een gevolg van een aantal hobbels achter elkaar, die er uitzagen als slechts één klein heuveltje. En met een maximaal toegestane snelheid van 80 km/u, gaan bobbels toch best hard. De tweede dag gebeurde mij hetzelfde als Lucas. We vlogen alleen niet net zo hoog bij mij. Kevin was dus de enige die Latoyah niet heeft gelanceerd. Van Kevin zou je het juist het meest verwachten, omdat hij aan motorcross doet. Gelukkig doet hij niet aan landcruisercross en heeft hij ons de laatste dag weer veilig en wel naar de veerboot gereden.

Fraser Island heeft me dus zat geleerd. Dingo's zijn geen knuffelbare hondjes, ik kan best in minder dan tien minuten douchen, en vooroordelen zijn lang niet altijd terecht. Maar het vetste dat ik heb geleerd is toch wel off-road four wheel driving.

  • 09 Juni 2011 - 07:09

    Natasa :

    ej blesavo moje najzad si shvatila da kupatilo nije dugorocno prebivaliste!! uf ti dingo's mi uopste nezvuce privlacno, ljubim te

  • 09 Juni 2011 - 07:33

    Ivo:

    Haha. Ik ging Fraser Island op Google Maps opzoeken en dat viel me toch wel een beetje tegen. Het is gewoon een schiereiland, naast een grote stad! Haha. Naja, het klonk heel erg bush-bush en gaaf, dus wat maakt het uit. Heb je nog even stilgestaan bij Lake McKenzie? Haha. Op naar je volgende blog!

    xx

  • 09 Juni 2011 - 08:15

    Naomi:

    Ohhh ik ging Dingo opzoeken in google en het eerste wat ik dacht was: HOE LIEEEEFFF!!! Maar ik zal je les geloven en ik geloof dat Dingo's geen knuffelbare hondjes zijn. Ze zien er wel schattig uit. Latoyah is trouwens echt een slet!!! Hoezo mag iedereen haar zomaar berijden??

  • 14 Juni 2011 - 04:40

    Lilly Blogicevic:

    Ivo, het ligt naast Hervey Bay en dat is niet zo'n grote stad :) De puntjes op de kaart van Australie geven de grootte van een plaats niet heel goed aan. Maar daarnaast gaat het er niet om hoe ver het van de bewoonde wereld is, het eiland zelf mag dan nog net zo dichtbij het vasteland liggen als Texel maar het heeft geen wegen!

  • 14 Juni 2011 - 04:44

    Lilly Blogicevic:

    O en Naomi, ik vind dingo's ook heel schattig. Bij de eerste die ik zag moest ik me ook inhouden om er niet op af te lopen en hem te proberen te aaien :p

    En Latoyah...Tsja ze is gewoon makkelijk. En big. And big girls need love too. Just a little bit more love.

    En Ief, ja de McKenzie :) Ze hebben hier ook allemaal water van Lake McKenzie en nog ergens een Mount McKenzie volgens mij :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lilly

Jullie weten het wellicht nog niet, maar ik ga naar Australië. Verrassing! Anyhoo, ik zal ongeveer 4,5 maand, (mocht je het precies willen weten: 19 weken, 3 dagen en 0 minuten (mits al mijn vliegtuigen op tijd vertrekken en aankomen)) niet in Nederland, en dus ook niet in jullie nabijheid verkeren. Door middel van deze blog kunnen jullie allemaal toch nog een klein beetje bij me zijn. Oftewel, jullie gaan deze blog uiteraard allemaal volgen!

Actief sinds 13 April 2011
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 10861

Voorgaande reizen:

15 April 2011 - 23 Augustus 2011

Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: