Relativiteitstheorie - Reisverslag uit Grantville, Australië van Lilly Blogicevic - WaarBenJij.nu Relativiteitstheorie - Reisverslag uit Grantville, Australië van Lilly Blogicevic - WaarBenJij.nu

Relativiteitstheorie

Door: lillybogicevic

Blijf op de hoogte en volg Lilly

18 April 2011 | Australië, Grantville

Zondagochtend zijn we aangekomen en opgehaald door mijn oudoom en -tante. We worden hier ontzettend verwend, met onze eigen slaapkamer, eigen badkamer (!), zoveel eten als we maar willen en nog meer. En...er is zelfs een fohn! Oke, wellicht niet met diffuser, maar het is een fohn. Mijn haar zit dus nog niet verschrikkelijk! Oftewel, we hebben het hier super getroffen.

Maar zoals jullie misschien wel weten, was er ooit een meneer die zei dat alles relatief is. En geloof me, hij wist waar hij het over had. Alles IS relatief, zo ook de betekenis van afstand. Kilometers en mijlen, die staan allemaal vast. Maar begrippen zoals "net buiten de stad" kunnen nogal uiteenlopende betekenissen aannemen. We zitten nu in Grantville, "net buiten de stad" Melbourne. Dit is echter niet hetzelfde als Amstelveen "net buiten de stad" Amsterdam, of Wognum "net buiten de stad" Hoorn. Hier betekent "net buiten de stad" een anderhalf uur durende autorit en nauwelijks of geen mogelijkheid tot openbaar vervoer. Gelukkig noemen mijn oudoom en -tante Grantville zelf ook een gat. Jammer genoeg hebben ze geen internet, noch computer, om wat minder van de rest van de wereld geisoleerd te zijn. En dit is dan nog de bewoonde Oost-kust van Australie.

Wel wonen ze aan zee, en we hebben dan ook een strandwandeling gemaakt. Gister kwam er nog wat (jongere) familie, waaronder ook mijn achterneef uit Servie. Hij is een tijd terug ook bij ons in Nederland langs geweest. Woensdag gaan we naar de autoveiling in Melbourne. Hopelijk zien we dan ook nog wat meer van de stad, naast de douane en de bagageband op het vliegveld. Ook donderdag gaan we weer naar Melbourne. We hopen na het weekend de auto te hebben en dan eindelijk echt aan de grote reis te kunnen beginnen!

• 19 April 2011 - 07:41

Marissa:

Jeej blogs! Haha 1.5 uur.. Ik ben blij dat dat niet onze standaard is van net buiten de stad :P Veel succes met de auto kopen en alvast een goede grote reis!
    X

• 19 April 2011 - 08:27

Leontine:

Goed bezig met schrijven Lil! En wat een geluk heb je weer met die föhn, zo word de overstap in ieder geval al wat minder groot;) Succes met een auto kopen!!

• 19 April 2011 - 08:32

Naomi:

Een föhn! Speciaal voor jou! :D Veel plezier in Melbourne :D

• 19 April 2011 - 12:50

Kiki:

Hahaha zo herkenbaar. Even een stukje rijden is daar echt een paar uur, terwijl wij in 3 uur in 3 verschillende landen kunnen zijn als we goed doorrijden ;) Goed dat je een fohn hebt, maakt het leven een stuk makkelijker! Succes met het zoeken van een auto en veel plezier in Melbourne. Misschien wat foto's van je gefohnde haar bij het volgende reisverslag? XX

• 21 April 2011 - 07:32

Riemer:

Een fohn!!!! OMG je bent zo gezegend met een fohn, zoveel mensen snappen dat niet!

Succews met de reis!

Lilly

Jullie weten het wellicht nog niet, maar ik ga naar Australië. Verrassing! Anyhoo, ik zal ongeveer 4,5 maand, (mocht je het precies willen weten: 19 weken, 3 dagen en 0 minuten (mits al mijn vliegtuigen op tijd vertrekken en aankomen)) niet in Nederland, en dus ook niet in jullie nabijheid verkeren. Door middel van deze blog kunnen jullie allemaal toch nog een klein beetje bij me zijn. Oftewel, jullie gaan deze blog uiteraard allemaal volgen!

Actief sinds 13 April 2011