Engelen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lilly Blogicevic - WaarBenJij.nu Engelen - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lilly Blogicevic - WaarBenJij.nu

Engelen

Door: lillybogicevic

Blijf op de hoogte en volg Lilly

25 April 2011 | Australië, Melbourne

Engelen bestaan. In elk geval in Australie.

Wellicht is het opvallend dat dit al tenminste mijn derde openbaring is sinds ik hier ben. Ik weet niet wat het gemiddelde aantal openbaringen thuis is, maar voor mijn gevoel heb ik er nu wel wat meer gehad.

Terug naar de engelen. De engelen die ik ontmoet heb, tonen zich in de vorm van Jackie en Louie, de dochter en schoonzoon van de oudoom en -tante waar we eerst verbleven. Oftewel mijn...achtertante en -oom of zoiets. Wat ze ook van me mogen zijn, het zijn engelen. Ik ben gewoon gerelateerd aan engelen!

Allereerst werden we uitgenodigd om voor een paar nachtjes bij hun te komen logeren. In hun huis in Melbourne. Ondanks dat ze drie kinderen hebben (13, 5 en 2 jaar) en ondanks dat mijn neef Branko, uit Servie, ook al bij hun logeert.

Vervolgens is Louie afgelopen woensdag met ons naar de autoveiling geweest (wat al een hele ervaring was op zich) en heeft hij ons geholpen met het kopen van een auto. Of beter gezegd, hij heeft onze auto zowat voor ons gekocht. Hij heeft op de Toyota Camry stationwagon uit '95 geboden en hem voor $1600 voor ons binnengesleept.

Daarna werd ons gezegd zo lang te blijven als we wilden, ondanks de drukte van drie kinderen en nog een logee.

Ook zijn ze voor ons op zoek geweest naar een garage die onze auto wilde keuren voor de feestdagen, maar helaas tevergeefs. Wel hebben ze een hele goedkope garage gevonden die onze auto aankomende woensdag gaat keuren en eventueel repareren. Daarnaast zijn ze ook nog eens voor ons naar de sloop geweest om wat onderdelen voor onze auto te halen. Nu doen onze zijspiegels, de radio en de oplader het weer. Ook blijft de achterbak weer openstaan en hebben we extra lampjes en een nieuw Toyota logo. En dat alles voor $40. Ook hebben ze de Australische ANWB voor ons gebeld om te vragen naar een verzekering.

En als kers op de taart wordt er dagelijks voor ons gekookt, krijgen we (ik) heerlijke cappucino's en wordt onze was gedaan. En in ruil daarvoor mogen we met de kinderen spelen. (Naomi en Kiki, ik weet dat dit in jullie oren eerder duivels dan hemels klinkt, maar jullie zijn de uitzondering. Bovendien is het optioneel.)

Godzijdank (AME lieve God), leven deze engelen waarschijnlijk al een zekere tijd onder de mensen en hebben zij zich de aardse gebruiken eigen gemaakt. Ze kijken Engelse "soccer", "footy" (Australian Football), en vele andere sporten. Ze laten af en toe een scheetje of een boertje, en vloeken zelfs zo nu en dan. Oftewel, engelen-plus. Engelen die zich mens voelen en de mens daardoor begrijpen. Je kunt dus ook nog gewoon jezelf zijn. Ik denk eerlijk gezegd dat ze zich zelf allang al niet meer van hun engelachtigheid bewust zijn.

Ik stuitte na de conclusie dat engelen bestaan echter op een moeilijk vraagstuk. Wat geef je engelen om ze je oprechte dankbaarheid te tonen?

  • 25 April 2011 - 06:29

    Ivo:

    Een hele dikke welgemeende kus en knuffel. Engelen zijn doorgaans niet zo materialistisch en zijn al heel erg blij met een oprecht bedankje! Denk ik..

  • 25 April 2011 - 08:22

    Lilly Blogicevic:

    We hebben vandaag cadeautjes voor ze gekocht in het grootste winkelcentrum van Aussie. Het was...groot. Gelukkig zijn we niet verdwaald en we hebben ook onze auto weer gevonden in de parkeergarage. Dus een cadeautje en een welgemeende kus en knuffel doet het em vast wel :)

  • 25 April 2011 - 09:43

    Naomi:

    Dat dacht ik ook, een dikke knuffel! En honderd keer zeggen hoe dankbaar je bent (dat zou ik iig doen :p), Wel echt veeet chill dat jullie bij zulke aardige mensen logeren!

  • 25 April 2011 - 11:16

    Kim :

    Oooh ik vroeg me juist gister af wanneer je weer een verhaal zou schrijven.. wat klinkt het allemaal super!! En eh, jouw aanwezigheid moet toch al een mega eer voor ze zijn? ;) Of geef ze een kangaroo of een koala, schijnbaar houden ze van drukte:) Geniet ervan Schat.. Xx je kindje

  • 26 April 2011 - 11:33

    Kiki:

    Lil, het klinkt echt geweldig allemaal! Tof dat jullie een auto hebben en wat leuk dat je je tijd kan verdoen met het spelen met kinderen (godzijdank optioneel haha)! Het avontuur gaat nu echt bijna beginnen, zo spannend!

    Maar hoe zit het nou met de foto's? (A)

    Knuffel en Liefs, Kiek!

  • 28 April 2011 - 21:00

    Marijana:

    Bice da sam i ja u srodstvu sa andjelima - samo anjdeli mogu da pisu ovako lepo,
    duhovito, pametno i sve slicno...Ako jos uvek nisi sigurna sta treba da postanes "kad porastes" - ja znam - novinar!!!
    Volim te i ljubim!

  • 03 Mei 2011 - 08:30

    Maarten:

    Wow Engelen, en ze spreken ook nog eens Engels. zooo toevallig!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lilly

Jullie weten het wellicht nog niet, maar ik ga naar Australië. Verrassing! Anyhoo, ik zal ongeveer 4,5 maand, (mocht je het precies willen weten: 19 weken, 3 dagen en 0 minuten (mits al mijn vliegtuigen op tijd vertrekken en aankomen)) niet in Nederland, en dus ook niet in jullie nabijheid verkeren. Door middel van deze blog kunnen jullie allemaal toch nog een klein beetje bij me zijn. Oftewel, jullie gaan deze blog uiteraard allemaal volgen!

Actief sinds 13 April 2011
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 10860

Voorgaande reizen:

15 April 2011 - 23 Augustus 2011

Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: