Eerste keer - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lilly Blogicevic - WaarBenJij.nu Eerste keer - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lilly Blogicevic - WaarBenJij.nu

Eerste keer

Door: lillybogicevic

Blijf op de hoogte en volg Lilly

28 April 2011 | Australië, Melbourne

Voor alles is een eerste keer. Zo dus ook voor autopech.

En dan doel ik niet op de "pech" dat we nog eens $1600 in moesten leggen aan reparaties, en waardoor we vandaag nog niet weg konden. Ik doel op autopech in de zin van een auto die ermee stopt. Midden in de uitgang van de parkeergarage.

Hetgeen dat wel weer meezat was dat het niet onze auto, maar de leenauto van de garage betrof. Gelukkig. Anders was ik aan het eind van mijn Latijn geweest.

Dus daar sta je dan, in de weg, met een auto die niet meer start. Eerst dachten (hoopten) we nog dat het aan de bezine lag, aangezien de tank bijna leeg was. We hebben dus met onze lange wimpers geknipperd en Bambi-ogen opgezet, en een jongen gevraagd of hij een van ons naar het tankstation en terug zou willen brengen. En het werkte. Hij had ons zelfs z'n jerrycan gegeven, maar die bleek hij niet bij zich te hebben. Erg jammer, aangezien een lege (leeg; met niks, zonder iets erin/erop) jerrycan op het tankstation $30 kost.

Met een halfvolle tank en goede moed stapten we weer in de auto. Die nog minder deed dan een halfuur eerder, op het maken van een eng tikkend geluid na.

Toen toch maar de garage gebeld. Na anderhalf uur werden we opgehaald met een sleepwagen, bestuurd door een aardige, autentieke Ozzie. Die dacht dat we uit Amerika kwamen. En toen we vertelden dat we uit Nederland zijn, dacht hij dat we daar Engels spreken. Achja, Nederland is ook maar klein.

Na het lange wachten en de rit, mochten we onze eigen auto weer mee. De autopech kostte ons godzijdank niets. Erg terecht overigens, aangezien we niets met de auto hadden gedaan en er niet eens een uur in hadden gereden.

Vervolgens hadden we zelfs nog een meevaller. "Foam Suppliers" was nog open, en ze konden nog een matras voor in de auto voor ons snijden! Verder is onze auto (lees: woning voor de komende drie maanden)inmiddels voorzien van borden, bekers, bestek, pannen, een koelbox, een lamp, gordijnen, kussens, en voor buitenshuis een tent, tafel en stoelen, gasstelletjes en dergelijke.

Ook voor echt kamperen is dus een eerste keer. En jezus, wat heb je daar veel spullen voor nodig.

• 28 April 2011 - 12:43

Kiki:

Weer eens wat anders dan dat Nederland in Denemarken ligt, ze blijven origineel daar! xx

• 28 April 2011 - 12:56

Natasa:

ej sad jos i kampiranje a ja sanjala da te ujeo pauk, ljubi ga majka

• 28 April 2011 - 19:52

Naomi:

Ik wil ook een nachtje in jullie auto slapen!!! Dat klinkt geweldig!

• 03 Mei 2011 - 08:36

Maarten:

wow dat kamperen in die auto klinkt echt heel erg chill, wat een vooruitzicht! Ok ik ga weer verder met leren:(

Lilly

Jullie weten het wellicht nog niet, maar ik ga naar Australië. Verrassing! Anyhoo, ik zal ongeveer 4,5 maand, (mocht je het precies willen weten: 19 weken, 3 dagen en 0 minuten (mits al mijn vliegtuigen op tijd vertrekken en aankomen)) niet in Nederland, en dus ook niet in jullie nabijheid verkeren. Door middel van deze blog kunnen jullie allemaal toch nog een klein beetje bij me zijn. Oftewel, jullie gaan deze blog uiteraard allemaal volgen!

Actief sinds 13 April 2011