Let's get this show on the road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lilly Blogicevic - WaarBenJij.nu Let's get this show on the road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lilly Blogicevic - WaarBenJij.nu

Let's get this show on the road

Door: lillybogicevic

Blijf op de hoogte en volg Lilly

30 April 2011 | Australië, Melbourne

"Volg deze route nog 314 km," beveelt de GPS ons. Dat is nog wel een beetje anders dan in ons kleine Nederland(je). Ik weet niet hoe lang de langste weg in Nederland is, maar hij zal vast niet net zo lang zijn als het hele land. Hier is dit dus hartstikke...gewoon.

Vandaag rijden we dan eindelijk naar Sydney. Halleluja. Ik moet eigenlijk niet juichen voor we veilig en wel op de camping staan. Het is namelijk een beste rit, 920 kilometertjes. Daar ben je thuis drie landen zoet mee. Hier is het dus de eerstvolgende grote stad. Het ziet ernaar uit dat we er zo'n 11 uur over gaan doen, omdat we vaak stoppen en rustig rijden. Verantwoordelijk, niet?

We zijn inmiddels over de helft, en we zitten al 400 km op Hume Highway, en die moeten we zo te zien ook tenminste nog eens 400 km blijven volgen.

Ook heb ik vandaag meer dode vossen gezien dan i ooit levende en dode bij elkaar (opgeteld, niet bij elkaar op dezelfde plek) heb gezien. Roadkill. En niet alleen vossen overigens, ook een paar en een walibi. En helaas zijn ze meestal nog herkenbaar en wollig. Waardoor ik dus het liefst bij elke vos/kangaroe/walibi zou willen stoppen om ze een aaitje te geven en ze te vertellen dat ze naar de vossen-/kangaroe-/walibihemel gaan.

Ook heb ik mijn eerste ervaring met een Australische truckerstop gehad. En aangezien mijn blaas de grootte van een doperwt heeft, daarmee meteen ook een eerste ontmoeting met een toilet op een Australische truckerstop. En geloof me, niet alle ervaringen zijn verrijkend. Het was een buitentoilet. Zo een zonder riool dus. Zonder water om mee door te spoelen. Het gat-in-de-grond idee. (Voor degenen die wel eens naar Sziget zijn geweest, denk: Erger dan de "eco"toiletten daar, aangezien deze permanent zijn.)

Ik heb vandaag een belangrijke les geleerd: Ga naar het toilet bij een tankstation, zolang die optie aanwezig is. Indien die optie niet aanwezig is, graaf liever je eigen gat in de grond.

  • 01 Mei 2011 - 11:08

    Kiki:

    Hmmm lekker die wc. Maar gelukkig zijn jullie wel eindelijk onderweg. Het avontuur kan nu echt gaan beginnen!

  • 01 Mei 2011 - 11:25

    Naomi:

    Een paard :'(

  • 01 Mei 2011 - 11:53

    Max:

    Verfrissende update van Lilly :)
    Wel fijn dat jullie nu echt onderweg zijn.

  • 01 Mei 2011 - 14:00

    Ivo:

    Haha. De langste snelweg in Nederland is de A7 (A'dam - Groningen - Duitse grens) met 236 km. Ik las op FB van je kapotte ruit. Ik hoop dat je pech samen met onze pollen naar de maan vertrekken. Terwijl ik dit typ hoor ik Naomi 4.. nee 5.. nee 6 keer niezen in de keuken. Haha. Oh.. 7! 8! Ik stop met tellen. Haha. Sterkte Naoompje, ik geloof dat m'n neusspray niet werkt.. 9! 10!

  • 01 Mei 2011 - 15:13

    Paps:

    Zo maak je nog eens kilometers.... Immer grade aus. Blijf van de beesten af je weet nooit of er een Dingo om de hoek staat te wachten. Jullie zijn nu zeker op zoek naar een camping met een "water" gat hè?

    Veel plezier..... Mams en natuurlijk ikke

  • 02 Mei 2011 - 06:55

    Natasa:

    jeste li popravili auto, mnogo skupo zvuci ali sta sad. ljubac mam

  • 03 Mei 2011 - 08:27

    Maarten:

    hahaha wc's die erger zijn dan op Sziget? ahhww lilly toch haha. Heerlijke blog om te lezen dit!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lilly

Jullie weten het wellicht nog niet, maar ik ga naar Australië. Verrassing! Anyhoo, ik zal ongeveer 4,5 maand, (mocht je het precies willen weten: 19 weken, 3 dagen en 0 minuten (mits al mijn vliegtuigen op tijd vertrekken en aankomen)) niet in Nederland, en dus ook niet in jullie nabijheid verkeren. Door middel van deze blog kunnen jullie allemaal toch nog een klein beetje bij me zijn. Oftewel, jullie gaan deze blog uiteraard allemaal volgen!

Actief sinds 13 April 2011
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 10869

Voorgaande reizen:

15 April 2011 - 23 Augustus 2011

Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: