The power of choice - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lilly Blogicevic - WaarBenJij.nu The power of choice - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lilly Blogicevic - WaarBenJij.nu

The power of choice

Door: lillybogicevic

Blijf op de hoogte en volg Lilly

02 Mei 2011 | Australië, Sydney

We hebben de afgelopen dagen veel van Sydney gezien. Talloze foto's gemaakt van Harbour Bridge en Opera House, zoals het een echte toerist beaamt. Ook zijn we naar de Royal Botanic Gardens geweest, waar we onder andere flying foxes (een soort vleermuizen, alleen dan zonder het bloedzuigen) hebben gezien. En ook veel hardlopende mensen. Heel veel. Bijna net zoveel als relaxende mensen. Ik weet niet wat het hier is, maar iedereen lijkt zo...gezond bezig te zijn. En ja in het Vondelpark zie je ook wel hardlopende mensen, maar niet net zo veel als mensen die gewoon een potje keihard zitten te chillen.

Vanochtend hebben we de Australische Bagels & Beans gevonden (qua gezelligheid en sfeer dan, want ze hebben helemaal geen bagels). Het weer viel heaas een beetje tegen, het heeft zelfs gedruppeld. Voor morgen zijn nog meer druppels voorspeld, maar woensdag wordt het waarschijlijk weer mooi weer.

Vanmiddag hebben we een stukje van de Harbour Bridge bewandeld, een paar musea bekeken (van binnen, en ja Lucas ook), en zijn we naar de bioscoop geweest  (Fast and Furious 5). Na al dat wandelen zijn die grote zachte  bioscoopstoelen wel welkom. Ook hebben we een schattig, oud (voor zover iets hier oud is) stadsdeeltje bekeken; The Rocks.

Morgen moeten we er veel te vroeg uit vanwege een aantal foute keuzes. De eerste daarvan was dat we de auto meenamen naar de receptie (die maar 3 minuten lopen is). Vervolgens moesten we hem ook weer terugbrengen naar onze kampeerplek, omdat we toch maar met het openbaar vervoer Sydney in zouden gaan. De tweede foute keuze was dat ik bij het inparkeren wel vroeg of ik buiten zou staan om te helpen, maar het toch niet deed. Want ach, dat hoeft ook weer niet. De derde foute keuze was er een van Lucas. Hij vergat een kijkje in de achteruitkijkspiegel te nemen, wat resulteerde in een gebroken achterruit. Er stond daar namelijk een boom. De laatste foute keuze was er een van mij. Ik heb namelijk zo vroeg mogelijk een afspraak gemaakt bij de garage. Waardoor we er nu om kwart voor 7 uit moeten.

Ik zou nu ontzettend blij zijn als ik terug in de tijd kon gaan, om alle keuzes opnieuw te nemen. Of eigenlijk vooral de eerste, want die heeft de kettingreactie veroorzaakt. Zo zie je maar weer wat voor een invloed de keuzes die we maken kunnen hebben.

• 09 Mei 2011 - 07:16

Natasa:

ceo zivot se nazalost sastoji od izbora koje moras napraviti i najlakse je kasnije reci uf da je nesto drugacije trebalo ali ebiga, najbitnije je da je tebi lepo. mozda ces ranije doci kuci, hihhi bas sam pokvarena, lepo se provodite i puno najvise i vise od toga te voli; mama

• 10 Mei 2011 - 07:47

Naomi:

Naja achteruitkijkspiegels zijn zwaar overschat, en achterruiten eigenlijk ook dus no stress

Lilly

Jullie weten het wellicht nog niet, maar ik ga naar Australië. Verrassing! Anyhoo, ik zal ongeveer 4,5 maand, (mocht je het precies willen weten: 19 weken, 3 dagen en 0 minuten (mits al mijn vliegtuigen op tijd vertrekken en aankomen)) niet in Nederland, en dus ook niet in jullie nabijheid verkeren. Door middel van deze blog kunnen jullie allemaal toch nog een klein beetje bij me zijn. Oftewel, jullie gaan deze blog uiteraard allemaal volgen!

Actief sinds 13 April 2011