Nimbin - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Lilly Blogicevic - WaarBenJij.nu Nimbin - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Lilly Blogicevic - WaarBenJij.nu

Nimbin

Door: lillybogicevic

Blijf op de hoogte en volg Lilly

15 Mei 2011 | Australië, Surfers Paradise

Afgelopen donderdag besloten we een uitstapje uit Byron Bay te maken naar een klein dorpje landinwaarts, genaamd Nimbin. Je zult je wel afvragen waarom we naar een dorpje in the middle of nowhere gaan. Maar als je ergens leest dat het "het Amsterdam van Australië is, waar alle schooldropouts en dopies heen gaan", dan moet je als echte Hollander toch wel even een kijkje nemen.

Amsterdam zou ik het niet noemen, maar dit dorpje is de raarste plek die ik ooit gezien heb. Om die reden verdient Nimbin ook zijn eigen blog, met zijn eigen titel.

Na een uur rijden door bergachtig gebied, met smalle weggetjes, scherpe bochten en onbewoond land, kwamen we aan in Nimbin. Daar werden we onmiddellijk overspoeld door dé stroming der jaren '60 en '70: De hippiecultuur. Als ik plots had besloten blootsvoets te willen lopen, had niemand er raar opgekeken. Overal waren winkeltjes met leuzen zoals "Happy High Herbs" en "Bringabong", die volledig op wiet, wietgerelateerde spullen, flowerpower, of (lichtelijk) zweverige boeken draaiden. Er was een kunstmuseum, dat in het teken van hippies en wiet stond. En dan voornamelijk het legaliseren van wiet.
Op elke straathoek werd ons gevraagd of we "marijuana", "ganja", of "cookies" wilden.

Al met al, heb ik nog nooit zo iets vreemds gezien. Dit dorpje draait volledig om en op hippies.

Dat is waarom Nimbin, een gat van een dorp, ver van de bewoonde wereld, en door en voor hippies, me voor altijd bij zal blijven.

  • 18 Mei 2011 - 13:21

    Naomi:

    Ik wil daar wonen

  • 18 Mei 2011 - 13:24

    Lilly Blogicevic:

    Dat denk ik ook. En Koen al helemaal. Hij had laatst een post op Facebook over de aarde als school of iets dergelijks, en ik zag daar een boek dat "The School of Planet Earth" ofzo heette. Als er K Barink op had gestaan had ik het geloofd.

  • 18 Mei 2011 - 13:32

    Natasa :

    stvarno fantasticno pises, svaki put citam sa velikim zadovoljstvom i prosto nemogu da verujem da sam te ja rodila. taj talenat treba nekako da iskoristis; ljubim te ti si moja srecica

  • 18 Mei 2011 - 13:36

    Papa:

    Dus je bedoeld Coffieshops ala Down Under? Leuke rustplaats voor een verdwaalde motorrijder misschien? Hmm.. lijkt mij een bezoekje waard :)

  • 18 Mei 2011 - 14:36

    Marissa:

    Dat klinkt echt fantastisch..

  • 18 Mei 2011 - 16:18

    Koen:

    count me in om daar te gaan wonen..AAAAHHHHH...wat lief dat je mij in gedachten hebt gehaald daar!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lilly

Jullie weten het wellicht nog niet, maar ik ga naar Australië. Verrassing! Anyhoo, ik zal ongeveer 4,5 maand, (mocht je het precies willen weten: 19 weken, 3 dagen en 0 minuten (mits al mijn vliegtuigen op tijd vertrekken en aankomen)) niet in Nederland, en dus ook niet in jullie nabijheid verkeren. Door middel van deze blog kunnen jullie allemaal toch nog een klein beetje bij me zijn. Oftewel, jullie gaan deze blog uiteraard allemaal volgen!

Actief sinds 13 April 2011
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 10862

Voorgaande reizen:

15 April 2011 - 23 Augustus 2011

Australië en Nieuw Zeeland

Landen bezocht: